Tuesday, June 23, 2009

Pelajo sek Layang ke sek di Subang Jaya...

Assalamualaikum org Parit....Apa habo?
Hari ini teman nak cete sikit pasa program tuko pelajo SK Layang-Layang Kiri dengan SK Seafield Subang Jaya, yang telah dua kali di jalankan. Insya-Allah tahun depan 2010 akan diadekan sekali lagi jike sekolah Layang setuju nak meneruskan program itu. Dalam program ini 20 orang pelajo dari sekolah Layang akan belajo di SK Seafield selame 2 minggu. Deme akan tingga dengan keluarga angkat yang ada anak Tahun 6, dan murid SK Seafield itu mesti tido sorang, bukan bekongsi bilik dengan adik beradik yang lain.
Jadi nasib le ada pelajo dapat romah banglo, romah teres atau apartment. Ada yang ke sekolah naik bas, naik kereta yang dianto emak deme, ada yang paka dreba atau jalan kaki. Macam-macam program dijalankan untuk memastikan setiap masa deme diisi dengan program ilmu. Satu hujung minggu deme akan bersama dengan keluarga angkat deme. Lain-lain program akan diuruskan oleh SK Seafield seperti lawatan di sekitar KL, ke Muzium, Planetarium Negara, Pusat Sains Negara, Tugu Negara, menaiki LRT ke KLCC dan banyak lagi tempat yang menarik.
Program yang pertama yang dulu telah berjaya. Bila deme balik ke kampung deme kongsikan pengalaman deme dengan kawan-kawan lain. Pada tahun itu keputusan UPSR 65% hingga PPD pun tekejut. Guru Besar telah dipanggil untuk member penjelasan. Dengonya ada sekolah lain yang nak ikut program ini. Tapi teman buat masa ini tetap nak buat untuk sekolah Layang saja. Sebab banyak kenangan teman di sekolah itu,walau pun bangunan asai sekolah dah tak ada.

No comments:

Post a Comment